Wczoraj klasy czwarte i druga wybrały się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Dzień zapowiadał się ładnie, lecz pogoda nas zawiodła. Prawie cały czas padał deszcz, jednak nie zniechęciło to nas do realizowania planów wycieczki. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zobaczenia Dęba Bartka. Kolejnym punktem były Chęciny. Ubrani w kolorowe płaszcze przeciwdeszczowe, zaopatrzeni w parasole ruszylismy na wzgórze zamkowe drogą przez las gdzie trzeba było przejść ok. 15 min.

Po dotarciu na miejsce zwiedzaliśmy ruiny zamku królewskiego. O historii zamku i miasta bardzo ciekawie opowiedziała nam pani przewodnik.  Zwiedziliśmy skarbiec  oraz weszliśmy  na wieżę, gdzie musieliśmy pokonać 109 schodków.

Głównym punktem wycieczki było wejście Szlakiem Królewskim na szczyt Góry Świętego Krzyża. Jednak padał deszcz, więc na szczyt wjechaliśmy małymi melexami. Tam zwiedzaliśmy Klasztor, Muzeum Misjonarzy Oblatów, w kaplicy Oleśnickich widzieliśmy relikwiarz z cząstkami Drzewa Krzyża Świętego. Zwiedzanie zakończyliśmy obejrzeniem wystawy Muzeum Przyrodniczo - Leśnego Świętokrzyskiego Parku Narodowego. Na dół zjechaliśmy kolejką świętokrzyską. Ostatnim punktem wycieczki był oczywiście ,,obowiązkowy” posiłek w McDonaldzie.

Wycieczka chociaż deszczowa była udana.  Będziemy ją długo pamiętać. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy wszyscy szczęśliwie do swoich domów.

W kolejny wtorek na placu obok przedszkola zostało zorganizowane dla uczestników wycieczki ognisko z pieczeniem kielłbasek.